en we zijn down underr! - Reisverslag uit Manly, Australië van karsenlizelotte - WaarBenJij.nu en we zijn down underr! - Reisverslag uit Manly, Australië van karsenlizelotte - WaarBenJij.nu

en we zijn down underr!

Door: Kars en Lizelotte

22 September 2013 | Australië, Manly

G,day Nederland het is alweer een poosje geleden dat we in Australië zijn geland en ons hebben gevestigd in The bunkhouse, het hostel van de australian backpackers. de tijd gaat echt heel hard hier down under! De vliegreis was erg vermoeiend we hebben de eerste 26 uren niet geslapen pas toen we Taiwan uitvlogen vielen onze ogen dicht en hebben we ongeveer 5 uren geslapen dit was de fijnste vlucht van alle 3.  Toen we
donderdag aankwamen hebben we eerst een wandeling gemaakt over de boulevard naar the opera house en zijn toen met de ferry  naar manly gevaren waarop we onze eerste dolfijnen zagen zwemmen. Manly is de wijk waar the bunkhouse zit dit is maar een klein half uur varen naar het centrum van Sydney. Toen we in het hostel aankwamen werden de kamers verdeeld en hebben we die avond een echte aussie barbie ( bbq ) gehouden met de hele groep ( 50 mensen totaal ) was echt heel gezellig en veel mensen beter leren kennen die we in het vliegtuig niet konden spreken en zien. Vrijdag zijn we met de helft van de groep naar de bank geweest en hebben we een rekening geopend dit duurde allemaal erg lang maar gelukkig konden we fijn zitten hier. Toen we klaar waren bij de bank hebben we de metro gepakt naar kings cross hier hebben we in een parkeer garage naar campers en auto,s gekeken deze zijn allemaal van backpackers die hun auto kwijt willen omdat ze terug moeten naar hun eigen land. Daarna zijn we nog bij een autodealer geweest en hij heeft ons allemaal dingen uitgelegd over het kopen van een auto in Australië. Deze avond hebben we met de hele groep in een restaurant/kroeg pizza gegeten en biertjes gedronken iedereen was al helemaal in de feest stemming voor de volgende dag want dan begon defqon een groot feest georganiseerd door nederlanders vandaar dat we ook met deze hele groep zijn gaan reizen. Zaterdag  vertrokken we al vrorg met ongeveer 100 nederlanders naat Defqon! Dit was een fantastische dag met veel zon, mooie muziek en allemaal oranje kleren het ging wel heel snel voorbij maar wat was het mooi!
Zondag waren we alweer optijd wakker voor een 'korte' relaxte wandeling naar een punt waar we Sydney op een afstand kunnen zien. Na deze wandeling gingen we weer met iedereen uit eten en daarna lekker vroeg op bed.
Maandag hadden we een trip naar de blue mountains, dit viel een beetje tegen, we konden niet veel van het mooie uitzicht zien door de mist en de regen. Toen we weer helemaal koud terug zouden met de bus hield deze ermee op, waardoor we eerst lang moesten wachten en uiteindelijk met het openbaar vervoer terug zijn gegaan, dit duurde allemaal heel lang en we kwamen pas om een uur 9 in het restaurantje waar we gingen eten.
De volgende dag zijn we naar de autobarn gegaan, hier waren we met de groep geweest om informatie te krijgen over het kopen van een auto.
We hebben toen een campertje bekeken en wouden daar meer informatie over, dit kregen we en we hebben toen gelijk besloten om deze te kopen!
We moesten 10 dagen wachten voor we hem konden halen dus hebben besloten om tot die tijd in the bunkhouse te blijven.
De volgende dagen bestonden uit rondlopen door manly, naar het strand gaan en gezellig zitten in het hostel etc.
Ergens tijdens die dagen is Lizelotte haar paspoort kwijtgeraakt,  dus we hebben gezocht, opgeruimd en hard nagedacht waar deze kan zijn maar hebben hem helaas niet gevonden, nu moeten een dus een nieuwe gaan regelen, het is alleen nog even afwachten want de politie moet nog een nummer doorgeven voor ik naar de ambassade kan.
Vrijdagavond hebben we afgesproken met Kim en Raymond, Kim is een bekende van Kars en zij zitten ook hier in Sydney. We waren ze vorige week op Defqon al tegen gekomen en gingrn nu gezellig wat drinken hier in Manly. Omdat we de volgende dag van plan waren om te gaan duiken hebben we het niet te laat gemaakt en waren half 1 thuis.
De volgende dag stonden we alweer om 7:45 bij de duik school op de stoep om 2 duiken te maken. We werden naar shelly beach gereden in een busje. Er ging nog een zweedse jongen mee die bij een vriend op bezoek was. We werden weer even opgefrist over alle vaardigheden met duiken omdat het alweer een jaar geleden was dat we voor het laatst hebben gedoken. Eenmaal in het water was het echt nog heel fris 16°C maarliefst.
Na ongeveer een half uur begon ik (Kars) het erg koud te krijgen en kon ik niet meer stoppen met bibberen, toen we uit het water waren had ik het zo koud dat het leek of mijn tenen waren bevroren. Toen hebben we besloten om de tweede duik niet meer te doen we hebben ons lekker neergegeven aan de Australische zon en lagen allebei bijna te slapen. 's Avonds zijn we met de ferry naar sydney gegaan en hebben daar heerlijk gegeten! We wouden naar darling harbour omdat daar elke zaterdag om half 9 een vuurwerkshow is, we dachten dat we vanaf het restaurant ongeveer 5 minuutjes lopen en was maar dat viel tegen, na ongeveer een 20 minuten lopen was het bijna half 9 en waren we er nog lang niet. We stonden wel heel hoog en zagen in de verte darling harbour, we zijn toen daar blijven staan om nog wat van het vuurwerk te kunnen zien.
Vandaag gaan we weer een dagje chillen en morgen gaan we surfen!
Ik weet niet wanneer we weer iets gaan plaatsen hierop want we merken al dat we veel tijd in andere dingen steken en weinig toe komen aan schrijven, en als we straks de camper hebben is er waarschijnlijk ook niet vaak internet, dus jullie zien het vanzelf wel weer!

Veel liefs van ons!

• 22 September 2013 - 11:01

Femia:

Wat een mooi verslag! Geniet van alle ervaringen. Cool om met een camper te gaan reizen.
    Dikke kussen van femia.

• 22 September 2013 - 12:05

Ingelien En Jan:

lekker genieten daar! Klinkt allemaal erg goed. Groetjes van ons!

• 22 September 2013 - 14:57

Minke:

Wat een mooi verhaal. Kings Cross kende ik ook, daar heb ik ook rondgelopen, wat leuk! En de Blue Mountains kan ik me ook herinneren als regenachtig, dampig en een beetje somber. Heerlijk om met de camper op stap te gaan en we horen het wel weer vanzelf als jullie tijd hebben en verbinding met internet. Doejdoej, dikke kus!

• 25 September 2013 - 23:07

Buurjongetjesbeul:

Hoi Kars en Lizelotte,

Gaaf dat jullie met de camper rond gaan trekken, ben ook maar niet een beetje jaloers op jullie!!!
    Als jullie (technisch) advies nodig hebben, geef een gil en ik kom langs!
    Lizelotte, geen probleem! Ik ben heel erg aardig, Kars kan je er alles over vertellen....

Kars, al je een Citroen Traction ziet, zet d'r op de foto!!!!
    Je weet wel, zoals die witte auto van mij..

Geniet en hou ons op de hoogte van al jullie avonturen!

• 01 Oktober 2013 - 17:07

Simone Hoekstra:

He Kars en Lizelotte,

Nu al een geweldige ervaring! Super gaaf.
    Al zoveel mensen leren kennen, vele gezien en gedaan en dan hebben jullie nog een heel jaar.
    Leuk om nu zelf me een camper rond te kunnen trekken.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal en avonturen.
    Geniet er van.

Liefs,
    Simone

• 04 Oktober 2013 - 19:38

Adeline:

Hei Ozzies,

Zo te lezen hebben jullie het druk met jullie ontdekkingsreis.
    Tip: de Mc Donalds heeft altijd gratis internet, dus als jullie onderweg zijn, kunnen jullie op parking genieten van de goedkope koffie met gratis wifi